Daar lag je dan….heerlijk op het strand, helemaal ontspannen. De ideale tijd om te bedenken hoe het vanaf september toch echt anders moet gaan. Minder stress, meer leuke dingen, meer tijd voor jezelf. Zodat je elke dag dat VA-KAN-TIE gevoel kan houden. Wij helpen je graag om je aan jouw commitment gaat houden. Lees dus vooral verder als je wel een steuntje in de rug kan gebruiken!

✓ Weet dat je commitment kan trainen. Je hersenen werken eigenlijk hetzelfde als een willekeurige spier in je lichaam. Als je deze spier goed & consequent traint dan train je jouw commitment. Hoe kan je het beste beginnen?

✓ Begin klein. Natuurlijk klinkt het op vakantie fantastisch: ik ga elke dag een yogales doen. Ik ga 20 kilo afvallen. Of ik ga nu echt op wereldreis. Maar soms is het beter om een ‘ kleiner’ doel te formuleren. Zoals: ‘ik ga de komende 5 dagen elke dag 400 gram groente eten. Of: ‘ik doe minimaal 5 minuten per dag de komende 5 dagen een yoga oefening’. Hou je het vol, geef jezelf dan een enorme pluim. Want ook dat helpt. Lukt het niet? Niet getreurd. Bedenk een nieuw doel. En begin opnieuw! Zo train je elke dag je ‘commitmentspier’ een beetje meer.

✓ Ga het vooral DOEN. Plannen maken is fantastisch, maar de beste manier om resultaten te boeken is ACTIE. Kom dus uit je luie stoel, en ga ervoor!

✓ Zoek hulp. Spreek met een vriend of vriendin af zodat hij of zij je kan helpen om je aan jouw commitment te houden. Met bijvoorbeeld een appje elke dag? Of wanneer je er even doorheen zit een bemoedigend klopje op je schouder

✓ Visualiseer het eindresultaat. Hoe voel je je na die goede yogales? Of met een paar kilo minder? Of wanneer je lekker op tijd uit je werk bent thuis gekomen? Visualiseren helpt enorm om jouw eindresultaat te bereiken.

Dusssss…..Waar wacht je op! Formuleer een concreet doel en GA ERVOOR!!

 

Auteur: Zsoka Bernard

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *